Home

Nieuws 92 x bekeken

Greenery gebruikt NL-logo op glasgroente Duitsland

Barendrecht - The Greenery zal toch deelnemen aan glasgroentepromotie met het .NL logo.

De marktleider in de afzet van groente en fruit gaf eind vorig jaar aan dat betere kwaliteitsgaranties nodig zijn om aan herkomstpromotie te doen. The Greenery pleitte voor een kwaliteitsborgingssysteem. Daaraan lijkt nu te zijn voldaan. “Onze reserveringen bij de campagne zijn opgelost. Er zijn aanpassingen gedaan aan de kwaliteisborging. We gaan ermee aan de slag en overleggen met Duitse klanten hoe en of we het kunnen voeren op de verpakking”, zegt een woordvoerder.

Hoe breed de campagne nu wordt gevoerd bij Nederlandse exporteurs op Duitsland is niet bekend. Exporteurskoepel DPA heeft het onderwerp niet meer op de agenda staan, omdat geen overeenstemming bestond. “Een meerderheid kan een minderheid bij DPA niets opleggen. Een aantal partijen deed er niet aan mee”, zegt DPA-directeur Hans van Es.

Het uitvoerende Groenten Fruit Bureau kon nog niet reageren.

Of registreer je om te kunnen reageren.