Home

Nieuws 106 x bekeken

Goede resultaten Nestlé door verkopen opkomende markten

Vevey – Nestlé heeft in het eerste kwartaal van 2011 een omzet geboekt van 15,7 miljard euro (20,3 miljard Zwitserse francs). De omzet uit voortgezette activiteiten steeg 6,4 procent.

Het Zwitserse voedingsconcern profiteert vooral van dubbele groeicijfers in opkomende economieën.

Wanneer bij de omzet ook wordt gekeken naar niet-voortgezette activiteiten, verloor Nestlé 9 procent omzet. Dat komt vooral door de verkoop van onderdeel Alcon, dat oogverzorgingsproducten maakt. De totale resultaten werden ook gedrukt door de gestegen waarde van de Zwitserse franc, die afzet wat bemoeilijkt in vooral de VS.

In Europa realiseerde Nestlé met de voortgezette activiteiten 2,3 procent groei. De omzet kwam uit op 2,9 miljard euro (3,7 miljard Zwitserse francs). Alle onderdelen van Nestlé wisten groei te realiseren maar de meeste groei kwam op het conto van koffie, diervoeder en diepvriespizza.
De Amerikaanse markt is nog altijd rustig, maar Nestlé claimt wel marktaandeel te hebben behouden in alle belangrijke categorieën.

Of registreer je om te kunnen reageren.