Home

Nieuws 182 x bekeken

C1000 verduurzaamt vleesassortiment

Supermarktketen C1000 verduurzaamt zijn vleesassortiment. Vandaag introduceerde het bedrijf zijn kippenvleesproducten uit de lijn Onze Kip. Voor varkensvlees onderzoekt het nog mogelijkheden voor verduurzaming.

Met de stap laat de keten duidelijk zien dat ze voor wat betreft vlees niet (meer) het imago wil hebben van ’de supermarkt met de goedkope kiloknallers’.

De keten wil de verduurzaming van haar vleesproducten geleidelijk doorvoeren. De scharrelvleeskuikens uit de lijn Onze Kip hebben meer ruimte en meer daglicht gehad dan dieren uit de gangbare houderij. Daarnaast krijgen ze voer met een groter aandeel granen. Het gaat om dieren van een langzaam groeiend ras.
De producten worden geleverd door twee toeleveranciers: Interchicken in Bodegraven en Branderhorst in het Brabantse Sprundel. Volgens een C1000-woordvoerder zijn de producten ongeveer 2 euro duurder dan gangbaar product.
C1000 heeft nu regulier pluimveevlees, vlees van Onze Kip, pluimveevlees met twee sterren en pluimveevlees met drie sterren.

C1000 streeft naar duurzame producten voor een grotere groep. Eerder introduceerde ze al een lijn duurzame visproducten. In de zuivel voert de keten voor haar top 13 zuivelproducten de eisen van weidemelk.

Ook andere ketens zijn bezig met verduurzaming. Zo kent Albert Heijn sinds kort varkensvlees met één ster. Deze week maakte Groothedde Vaassen bekend te beginnen met levering van Milieukeur varkensvlees.

Of registreer je om te kunnen reageren.