Home

Nieuws 83 x bekeken

Albert Heijn verreweg grootste afzetkanaal komkommers

Zoetermeer – Albert Heijn heeft in 2010 33 miljoen euro omgezet met komkommer tegen 27 miljoen euro een jaar eerder. De keten is daarmee voor komkommers het belangrijkste afzetkanaal. Dat blijkt uit cijfers van het Productschap Tuinbouw.

Bij de discounters won Lidl duidelijk terrein op Aldi.

Van de vijf grootste supermarktketens in Nederland kenden marktleider Albert Heijn en Plus de grootste procentuele stijging van de komkommeromzet. De omzet van Plus is met 6 miljoen euro echter nog wel bescheiden. Na Albert Heijn realiseren C1000, Aldi en Lidl de grootste komkommeromzet.

C1000 realiseerde een licht gestegen omzet van 11 miljoen euro. Aldi zag de omzet licht dalen tot 10 miljoen euro, terwijl Lidl de komkommeromzet zag stijgen van 8 tot 10 miljoen euro.

Of registreer je om te kunnen reageren.