Home

Nieuws 54 x bekeken

Ahold-topman: zes prioriteiten voor groei

Amsterdam – Dick Boer, de recentelijk aangetreden topman van supermarktconcern Ahold, heeft vandaag zes strategische prioriteiten benoemd waarmee het bedrijf de komende jaren de beoogde groei moet realiseren. Hij deed zijn uitspraken tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.

Boer wil de omzet verhogen met meer aandacht voor de klant en meer inzicht in het koopgedrag. Ook wil hij het aanbod voortdurend verbreden en vernieuwen, onder meer door nieuwe formules en nieuwe technologie. Boer zei bovendien te willen groeien in nieuwe markten, onder meer door actief op zoek te gaan naar overnames.

De topman zei zich aan te sluiten bij de strategische keuzes van zijn voorgangers. ”Ahold ligt op koers.” In 2009 kondigde Ahold onder de vorige topman, John Rishton, zijn nieuwe strategie aan: op eigen kracht en door overnames groeien in de bestaande en in nieuwe aangrenzende markten.

Om te kunnen investeren in groei kijkt Boer ook naar vereenvoudiging van de activiteiten en verlaging van de kosten. De vijfde prioriteit is volgens hem ”maatschappelijk verantwoord ondernemen”. ”Wij willen een bijdrage leveren aan de gezondheid en het welzijn van onze klanten.”

Als laatste prioriteit noemde Boer het ontwikkelen van het eigen personeel. Hij zei onder meer de diversiteit binnen de organisatie te willen vergroten.

Vorig jaar groeide de omzet van Ahold met 4,4 procent tot 29,5 miljard euro.

Of registreer je om te kunnen reageren.