Home

Nieuws 122 x bekeken

Provimi uit huisdiervoermarkt, richt zich puur op agrarisch

Rotterdam/Parijs - Provimi verkoopt de huisdieractiviteiten voor 188 miljoen euro aan de durfkapitalisten van Advent International.

Volgens bestuursvoorzitter Ton van der Laan passen de huisdieractiviteiten niet bij de productie en vermarkting van veevoer.

Het onderdeel, PPF, wordt nu geleid vanuit de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Provimi noemt het bedrijf “een Europese leider”. In 2010 realiseerde PPF met circa 1000 werknemers een omzet van 236 miljoen euro. PPF heeft 8 productielocaties en dient klanten in 27 landen.

Volgens Van der Laan is het profiel en de dynamiek van de markt voor huisdiervoeders heel anders dan die voor veevoer. Hij erkent dat PPF goede groeimogelijkheden heeft in de komende jaren, maar stelt dat Provimi zich liever wil richten op de qua omzet belangrijkste activiteit. Eerder verkocht Provimi de visvoeractiviteiten.

Of registreer je om te kunnen reageren.