Home

Nieuws 104 x bekeken

Hogere winst General Mills door betere verkoop yoghurt

Minneapolis – De winst van General Mills is het laatste kwartaal 18 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, tot 392 miljoen dollar (277,6 miljoen euro). De winst komt volgens het bedrijf uit Minnesota vooral voort uit groei buiten de VS en de toegenomen afzet van yoghurts.

De omzet steeg in het kwartaal dat eindigde op 27 februari 1,67 procent tot 3,65 miljard dollar (2,58 miljard euro). De cijfers worden door analisten als goed beoordeeld, vooral omdat General Mills voor veel producten de graanprijzen verhoogde en de consument ze toch bleef kopen.

General Mills produceert onder andere Cheerios-ontbijtgranen en distribueert in de VS de yoghurts die het Franse Yoplait produceert. De verkoop van Cheerios viel overigens tegen. De afzet van Yoplait neemt toe, aldus General Mills, evenals de afzet van snackproducten.

Juist de groeiende vraag naar hoog-kwalitatieve yoghurt maakt dat topman Ken Powell alles op alles wil zetten om een 50 procent aandeel te kopen in Yoplait, dat wereldmarktleider in yoghurts claimt te zijn. General Mills heeft onlangs een bod op Yoplait uitgebracht van 810 miljoen euro. General Mills wil volgens Powell met name het Yoplait-merk uitrollen in opkomende markten als China, India en Vietnam.

Of registreer je om te kunnen reageren.