Home

Nieuws 476 x bekeken

Gezondheidskeurmerken verder met één logo

Zaandam – Het Ik Kies Bewust-keurmerk van de Stichting Ik Kies Bewust en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn gaan op in één gezondheidslogo. De producten blijven gebaseerd op dezelfde uitgangspunten.

Met het samengaan van de logo’s pogen de beide partijen orde te scheppen in de chaos aan keurmerken.

De producten die voorzien zijn van het keurmerk zijn getoetst op de aanwezige energiewaarde, vetten, suiker, zout en voedingsvezels. Het logo wordt dinsdagmiddag gepresenteerd aan Edith Schippers, minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Of ook de namen Ik Kies Bewust en Gezonde Keuze Klavertje verdwijnen als nadere informatie wordt pas vanmiddag bekendgemaakt.

Het ministerie ondersteunt het samengaan van de logo’s. Het Gezonde Keuze Klavertje is in het jaar 2005 gelanceerd. Het Ik Kies Bewust-logo een jaar later. Volgens een onderzoek van de Vrije Universiteit in Amsterdam hebben logo’s de toename van gezonde producten gestimuleerd.

Of registreer je om te kunnen reageren.