Home

Nieuws 62 x bekeken

Geen collectieve campagne Conference afzetpartijen

Barendrecht – Afzetorganisaties beginnen geen gezamenlijke campagne voor Conference.

Het plan was een voorcampagne in te richten voordat in 2012 een gezamenlijke omvangrijke campagne met België in Duitsland start voor Conference.

De afzetorganisaties konden geen overeenstemming vinden over de markt waarop de voorcampagne met GMO-geld moest worden gericht. ”De individuele leden zullen het zelf doen. Dat is logisch, omdat ze het meer gericht naar de eigen markt kunnen inrichten”, zegt Ad Klaassen, secretaris van koepel DPA voor afzetorganisaties. ”Opgeteld zal de inspanning van de afzetorganisaties voor Conference niet minder zijn.”

Op kleine schaal werd de laatste maanden ook gezamenlijk promotie gevoerd op Fruit Logistica en Duitse persberichten.

Toch spreekt de Nederlandse Fruittelersorganisatie van een bittere pil, omdat met een nieuwe collectieve voorcampagne meer slagkracht gehaald kan worden. De productie van Conference stijgt. DPA kan niet zeggen hoeveel GMO-geld voor de Conferencecampagne is aangevraagd.

In juni wordt bekend of de grote gezamenlijke Conferencecampagne in Duitsland doorgaat. Het is afhankelijk van de toekenning van andere Europese promotiegelden in juni. DPA en NFO willen niet vooruitlopen op wat er gebeurt als de toekenning uitblijft. In de laatste jaren werden ook andere projecten van Groenten Fruit Bureau afgewezen en het jaar erop wel goedgekeurd.

Of registreer je om te kunnen reageren.