Home

Nieuws 69 x bekeken

Dioxineschandaal treft vooral consumptie van varkens- en pluimveevlees

Bonn – De Duitse consument kocht in januari bijna 10 procent minder varkensvlees en bijna 8 procent minder pluimveevlees dan in de voorafgaande maand.

Dat hebben de marktbureaus AMI en GfK vastgesteld aan de hand van huishoudpanelonderzoek. Behalve door het dioxineschandaal dat in januari intensief de aandacht trok in politiek en media, kan de terughoudend van de consument ook deels zijn veroorzaakt door de gestegen prijzen, geloven de marktonderzoekers. Varkensvlees werd in januari in vergelijking met december ruim 4 procent duurder en pluimveevlees krap 6 procent.

De consumptie van worst en vleeswaren liep in de eerste maand van het jaar slechts relatief licht terug, namelijk met krap 3 procent, evenals de consumptie van rundvlees (minus 1,4 procent), hoewel de prijzen van rundvlees ook stegen en dit geval zelfs met een kleine 9 procent ten opzichte van december.

Of registreer je om te kunnen reageren.