Home

Nieuws 122 x bekeken

'Winkels als AH baseren zich op geruchten Smartfresh'

Parijs - Albert Heijn (AH) en andere winkelketens baseren zich op hardnekkige oude geruchten dat bewaarmiddel Smartfresh de smaak van appels negatief beïnvloedt.

Dat is een reactie van fabrikant Agrofresh op uitlatingen van de Nederlandse marktleider AH over de bewaring van appels. Door een belangrijk deel van de appelsector wordt Smartfresh gezien als krachtig instrument voor kwaliteitsverbetering van de appel. Ketens als AH die het middel verbiedt in bewaring, behoren bij een steeds kleinere groep afnemers, stelt de fabrikant in een reactie.

“Onderzoeken door ondermeer AC Nielsen in verschillende landen tonen aan dat een meerderheid van consumenten altijd de voorkeur geeft aan Smartfresh behandelde appels.”

Agrofresh zegt dat in de beginjaren gebruik van het middel smaak inderdaad negatief heeft beïnvloed. “Appels zijn toen vaak te vroeg geoogst en onvoldoende kleur en smaak ontwikkeld.”
Volgens Agrofresh groeit het gebruik van het middel jaarlijks in de EU nog steeds met 25 procent. Het bedrijf werkt aan uitbreiding van het aantal toepassingen, waaronder peren.

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.