Home

Nieuws 87 x bekeken

Westfleisch lanceert eerste producten welzijnsprogramma

Münster – Westfleisch lanceert zijn eerste vlees- en vleeswarenproducten die voldoen aan door het concern opgestelde dierenwelzijnseisen.

Het Westfaalse bedrijf brengt zeven vleesproducten en zeven vleeswaren met het etiket Aktion Tierwohl op de markt. Over de opname daarvan in het assortiment van de supermarkten is het overleg geopend, zo heeft Westfleisch vandaag meegedeeld.

Uitgaande van voldoende weerklank bij de afnemers liggen de producten in mei of juni in de koelvitrines. De producten worden door het concern aangeboden tegen “een geringe toeslag op de prijs van vergelijkbare producten met het QS-certificaat.” Het concern is optimistisch over de ontvangst van het initiatief. ”Dit aanbod komt op precies het juiste moment,” gelooft distributiechef Huber Kelliger tegen de achtergrond van de nieuwe dierenwelzijnsplannen die landbouwminister Ilse Aigner eerder deze maand heeft aangekondigd.

Aktion Tierwohl voorziet in vlees van ongecastreerde beren, een reeks veterinaire gezondheidseisen op het niveau van de leveranciersbedrijven, een aantal welzijnseisen in de huisvesting van de dieren en een technisch geoptimaliseerde en bewaakte verdoving voor de slacht. Inmiddels doen zestig leveranciers met 350.000 dieren mee aan dit programma. Nog eens tachtig leveranciers kunnen er op afroep in stappen, zodra de markt erom vraagt.

Of registreer je om te kunnen reageren.