Home

Nieuws 108 x bekeken 3 reacties

Super de Boer niet super voor klant

Groningen - Vorig jaar stond de DSB-bank van Dirk Scheringa nog te boek als onderneming die het slechtst presteert tegenover zijn klanten. Maar na het faillissement van de bank is dit jaar het supermarktconcern Super de Boer als laatste uit de bus gekomen op een ranglijst.

Die lijst presenteerde de Universiteit van Groningen dinsdag. Het Customer Insights Center van de universiteit zoekt samen met onderzoeksbureaus uit welke grote ondernemingen het beste met hun klanten omgaan en daar vervolgens de vruchten van plukken. Daarvoor worden zevenduizend consumenten ondervraagd. Ikea bleek dit het beste te doen, evenals vorig jaar. Univé, Bol.com en Rabobank volgen.

Nieuw in de top 5 is Shell, dat lijkt te profiteren van de problemen bij BP. De NS, die kampte met vertragingen, tuimelde uit de top 5 naar een 13e plaats. De onderzoekers noemen het opvallend dat de intermediaire verzekeraars het vaak slechter doen dan de verzekeraars die zonder tussenpersoon werken.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Het lijkt mij dat je als supermarkt niet bijster slim bent als je zo slecht presteert.

  • no-profile-image

    Super de Boer is ook niet super voor boeren.

  • no-profile-image

    We zullen vanzelf zien of Super de Boer straks goed voor de curator is!

Of registreer je om te kunnen reageren.