Home

Nieuws 108 x bekeken

Sociale media veel gebruikt in tuinbouw

Berkel en Rodenrijs – Negen van de tien veredelaars, vermeerderaars, telers en handelaren in de tuinbouw gebruiken social media.

Slechts 18 procent doet dat met een duidelijke strategie, blijkt uit onderzoek van adviesbureau Sense Marketing & More. Het onderzoek is uitgevoerd onder achthonderd bedrijven in de tuinbouw en aanverwante bedrijven.

De meeste ondernemers beseffen dat ze veel kansen laten liggen, zegt Paul Ras van Sense. ”De helft van de geënquêteerden wil meer informatie over de inzet van sociale media en een derde wil meer weten over de werking.”

Het marketingadviesbureau zette het onderzoek vorig jaar op met studenten van INHolland. Uit het onderzoek blijkt dat privégebruikers van sociale media maximaal 25 jaar oud zijn en de zakelijke tussen de 41 en 55 jaar. ”De zakelijke gebruikers van LinkedIn, Twitter en Facebook gebruiken deze vooral om te netwerken, verkoopinformatie te verspreiden en hun bedrijf en producten te promoten.

Of registreer je om te kunnen reageren.