Home

Nieuws 64 x bekeken

Overname stuwt resultaten Coca-Cola

Atlanta – Coca-Cola, ’s werelds grootste frisdrankproducent, heeft in het laatste kwartaal van vorig jaar de nettowinst meer dan verdrievoudigd ten opzichte van een jaar eerder. Het concern wist wereldwijd 6 procent meer frisdrank aan de man te brengen en profiteerde van de aankoop van de eigen bottelactiviteiten in Noord-Amerika.

Mede dankzij die overname steeg de nettowinst tot 5,77 miljard dollar (4,2 miljard euro), tegen 1,54 miljard dollar in de laatste maanden van 2009. De omzet steeg met 45 procent tot 10,5 miljard dollar (7,7 miljard euro).

De verkopen van Coca-Cola kregen een duwtje in de rug door de verschillende merken die het via de overname van de bottelactiviteiten in bezit kreeg. Zonder deze overname groeiden de verkoopvolumes wereldwijd met 5 procent.

De groei was het sterkst in Azië en Afrika, waar Coca-Cola 14 procent meer frisdrank verkocht. Het volume steeg in Noord-Amerika met 8 procent. Coca-Cola viert dit jaar zijn 125-jarig bestaan.

Of registreer je om te kunnen reageren.