Home

Nieuws 101 x bekeken

Labeloffensief moet Duitse retail overtuigen van NL-product

Zoetermeer – De Duitse retailers kunnen tijdens de Fruit Logistica een labeloffensief verwachten van het GroentenFruit Bureau (GFB), namens de sector.

Zo introduceert GFB tijdens de beurs het vernieuwde NL-logo ’gecontroleerde klasse’. Het aangepaste label moet de boodschap ondersteunen dat de Nederlandse groenten- en fruitsector door de keten heen alle facetten van productie en kwaliteit heeft gewaarborgd.

”Het gaat verder dan alleen communicatie van de herkomst”, aldus Auke Heins van het GFB. ”Het zijn dezelfde thema’s die we al hadden, maar dan met extra aandacht voor borging van deze thema’s door de keten heen.”

Volgens Heins hebben nagenoeg alle Nederlandse afzetpartijen inmiddels hun handtekening onder de gebruikslicentie gezet. ZON en Tasty Tom voeren het logo al, Fresq en Versdirect hebben de licentie ondertekend en een overeenkomst met Coforta zit eraan te komen, aldus Heins.

Tijdens de beurs introduceert GFB bovendien een range tomatenpictogrammen waarmee de kook- en smaakeigenschappen van diverse tomatentypen op de verpakking worden aangeduid. Ook hieraan hebben de meeste tomatenpartijen inmiddels hun deelname toegezegd.

Het nieuwe NL-label wordt woensdag 9 februari gepresenteerd tijdens de Holland-borrel.

Of registreer je om te kunnen reageren.