Home

Nieuws 634 x bekeken 1 reactie

AH: geen Smartfresh op appels vanwege smaak

Zaandam – Albert Heijn (AH) wil niet dat appels behandeld worden met Smartfresh om de houdbaarheid te verlengen.

De marktleider in Nederland noemt smaak als belangrijkste reden.

”Het klopt dat onze appels niet met Smartfresh behandeld worden. Smartfresh verlengt weliswaar de houdbaarheid van de appel maar beïnvloedt de smaak doordat het rijpingsproces van de appel als het ware geblokkeerd wordt.”

Daarmee accepteert de keten een verlies op houdbaarheid in vergelijking met andere ketens in Nederland die het middel wel gebruiken. Teeltadviesbureau Fruitconsult deed een steekproef met Elstar in winkels van AH, C1000, Deen, Lidl en Plus. Binnen een week was de hardheid van de appels in de winkels gedaald, terwijl in winkels van Jumbo en Aldi appels hard bleven. Fruitconsult onderstreept dat het een momentopname is, maar denkt dat harde appels juist aantrekkelijk zijn voor klanten.

AH kiest voor smaak, stelt de woordvoerder. ”Omdat we de smaak van de appel erg belangrijk vinden, kiezen we ervoor dit middel niet te gebruiken maar proberen we op andere manieren de houdbaarheid te verlengen. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan het inzetten van bepaalde typen bewaringskamers.”

Eén reactie

  • no-profile-image

    mttjrljqk

    qLGYIX ekmifqhpmtpq, [url=http://betwvrfczbhq.com/]betwvrfczbhq[/url], [link=http://bymwxaktdwaq.com/]bymwxaktdwaq[/link], http://nwjzamuroikl.com/

Of registreer je om te kunnen reageren.