Home

Nieuws 248 x bekeken 1 reactie

PT: aardbeienpromotie niet collectief financieren

Zoetermeer – Het Productschap Tuinbouw (PT) adviseert de sectorcommissie groente en fruit een promotieproject voor aardbeien niet collectief te financieren.

Promotie valt niet meer onder de toekomstige taken van het schap, maar het PT heeft ook andere kanttekeningen bij het gebruik van social media bij dit soort campagnes.

De telers van het consortium promotie aardbeien willen rechtstreeks gaan communiceren met de consument om ze voor te lichten over de kwaliteit van Nederlandse aardbeien. Volgens het PT zal dat vooral leiden tot extra verkopen van de aardbeien van de betrokken telers en is collectieve financiering daardoor niet voor de hand liggend. Wel heeft de adviescommissie van telers (PAC) een positief advies gegeven.

De telers willen dat het communicatiebureau Imagro onderzoek gaat doen naar bestaande promotieprojecten voor aardbei en gaat peilen hoe partijen aankijken tegen social media. Door het kennisniveau van consumenten te verbeteren hopen de telers de keuze op de winkelvloer vervolgens te beïnvloeden.

Eén reactie

  • no-profile-image

    Jan Robben

    Wat een kortzichtigheid. De betrokken telers zorgen juist voor ambassadeurs voor de hele aardbeiensector (bewuste consumenten). Het is dus juist andersom. De sector profiteert er als geheel van en het kost nagenoeg geen drol. Maar goed, om met Johan Cruijff te spreken: ze zien het pas als ze het door hebben

Of registreer je om te kunnen reageren.