Home

Nieuws 85 x bekeken

Bloemenbureau Holland wil middelen aanvullen middels cofinanciering

Zoetermeer – Bloemenbureau Holland heeft Europese cofinanciering aangevraagd voor campagnes die de afzet van kamerplanten moeten bevorderen. Dat meldt het Productschap Tuinbouw.

De campagnes hebben een looptijd van drie jaar en kosten 11,5 miljoen euro. De aanvraag is deels bedoeld om het verlaagde budget van de organisatie op te vangen.

De Europese Commissie moet de cofinanciering goedkeuren. Het betreft campagnes waarin de omvang van het assortiment centraal staat. De campagnes worden deels via internet en sociale media gevoerd. Het betreft generieke campagnes dus zonder specifieke aandacht voor het Nederlands product.

De subsidie is aangevraagd in het kader van het Europese programma ’Voorlichtings- en afzetbevorderingsacties voor Land- en Tuinbouwproducten’. Het programma staat alleen open voor onafhankelijke sectorale promotieorganisaties.

De campagne ’Woonplant van de Maand’ in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland maakt onderdeel uit van de aanvraag, als ook campagnes omtrent Grootouderdag in Italië en Spanje.

Het budget van Bloemenbureau Holland is de afgelopen jaren met miljoenen euro’s gedaald tot 17,2 miljoen euro.

Of registreer je om te kunnen reageren.