Home

Nieuws 131 x bekeken

Veiling Rhein-Maas viert éénjarig bestaan

Herongen – Dinsdag is bij Veiling Rhein-Maas stilgestaan bij het éénjarige bestaan van de marktplaats. Precies een jaar geleden draaiden de acht klokken in Herongen voor het eerst.

In de nieuwe Duits-Nederlandse joint venture gingen de drie veillocaties LandgardHerongen, Lüllingen en FloraHolland Venlo op.

Veiling Rhein-Maas heeft in het eerste jaar een goede start gemaakt en heeft duidelijke plannen om verder door te ontwikkelen en uit te breiden om de economische motor te zijn voor de Euregio. Beide directeuren Ruud Knorr en Franz-WilliHonnen van Veiling Rhein-Maas in hun toespraak op deze eerste verjaardag. “We zijn goed van start gegaan dit eerste jaar. We hebben flinke slagen kunnen maken en processen in het afgelopen jaar weten te stroomlijnen. Toch verliep vanaf het begin niet alles vlekkeloos en naar wens, maar klanten en aanvoerders hadden daar veel begrip voor. Het was niet altijd gemakkelijk, ook met het oog op het samenbrengen van drie (bedrijfs)culturen. We hebben het in deze steeds internationaler opererende wereld van bloemen en planten telkens als kansen gezien. We gaan in 2012 de organisatie nog verder optimaliseren om klaar te zijn voor de toekomst“.
De marktplaats in Herongen functioneert en groeit. Het uitbreiden van de marktplaats blijkt absoluut noodzakelijk, om een motor te zijn voor de economische groei in de Euregio. Het doorontwikkelen van de processen en de dienstverlening en het verhogen van de klantgerichtheid zijn heldere doelen die Veiling Rhein-Maas zich voor 2012 stelt. Daarbij ligt de focus op het verder uitbouwen van Kopen Op Afstand (KOA), beeldondersteunend veilen en een goede implementatie van de betrouwbaarheidsindex (BI) voor aanvoerders.

Omdat Veiling Rhein-Maas nog traditionele klokken heeft, wil zij met het oog op de virtualisering meer inzetten op de combinatie KOA en beeldondersteunend veilen, ook om klanten van verder liggende markten te kunnen bereiken. Doel hierbij is de koopkracht te vergroten bij zowel bestaande als nieuwe klanten, ook richting de Oost-Europese markten. Daarnaast moeten bepaalde bedrijfsonderdelen aangepast worden aan de eisen die aanvoerders en klanten aan de veiling stellen.

De doelen zijn erop gericht om Veiling Rhein-Maas toekomstproof te maken, een stabiele markplaats te creëren en om een excellente dienstverlener te zijn voor aanvoerders en klanten.

Foto

Arie in t Veld

Of registreer je om te kunnen reageren.