Home

Nieuws 125 x bekeken

Toch grote Nederlandse Conference-campagne

Zoetermeer – De Nederlandse fruitsector trekt toch 180.000 euro uit voor een campagne voor Conference op de Duitse markt.

Dat is besloten op de sectorcommissievergadering groente en fruit donderdag in Zoetermeer. Er lag een plan voor om de bijdrage terug te brengen nu België de inbreng heeft teruggebracht.

De oorspronkelijke campagne vergde van Nederland en België een bijdrage van 180.000 euro. Toen België nog 30.000 tot 40.000 euro wilde bijdragen, leek Nederland ook de bijdrage te zullen terugschroeven. De Belgen hebben een voorwaarde gekoppeld aan de bijdrage. Zo moet sprake zijn van een Europese bijdrage aan een ruimer aansluitend promotieprogramma voor Conference.

Halverwege 2012 besluit de Europese Unie hierover. Johan Van Haarlem, voorzitter van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO), heeft geen mening over de opstelling van de Belgen. ”We zullen het moeten accepteren.”

Vanaf maandag start in Nederland overigens de week van de Conference. Onder de noemer ’zo zoet, zo goed’ is er dagelijks aandacht voor de peer rondom het RTL Weer op tv, maar ook met promotie op internet.

Of registreer je om te kunnen reageren.