Home

Nieuws 199 x bekeken

FrieslandCampina scoort hoog op index duurzaam imago

Doetinchem – FrieslandCampina is in 2011 op de zevende plaats geëindigd op de Sustainable Image Index. Op de index worden in Nederland gevoerde merken gerangschikt op basis van hoe duurzaam hun imago is. De zuivelcoöperatie won in 2011 vijf plaatsen ten opzichte van vorig jaar en is het hoogst genoteerde voedingsbedrijf.

De index wordt samengesteld op basis van een peiling onder 2.000 Nederlanders, uitgevoerd in september en oktober 2011. Mensen gaven over bedrijven waarmee ze bekend zijn hun mening over vier ”pijlers” van duurzaamheid: mensen, milieu, bestuur en product. Het is een initiatief van Management Team, MindWorld, SSI en Synergie.

Ikea eindigde net als in de eerste editie in 2010 bovenaan, volgens het bedrijf wellicht omdat het personeel gratis reizen per openbaar vervoer aanbiedt, duurzaam geproduceerd eten verkoopt en relatief milieubewust inkoopt. Ook Hema, Bol.com, Toyota, Siemens en Jumbo bleven FrieslandCampina voor.

Andere voedingsconcerns die de top 40 haalden zijn Heineken (plaats 15) en Unilever (plaats 27). Supermarktketens Jumbo en Albert Heijn bereikten respectievelijk de zesde en negentiende plaats. De grootste kredietverschaffer van de land- en tuinbouw Rabobank veroverde met de elfde plaats de hoogste positie van alle dienstverleners.

Of registreer je om te kunnen reageren.