Home

Nieuws 101 x bekeken

Unilever verkoopt Amerikaans onderdeel

Rotterdam - Unilever verkoopt zijn Amerikaanse onderdeel Culver Specialty Brands voor 325 miljoen dollar (230 miljoen euro) aan branchegenoot B&G Foods.

Dat heeft de Brits-Nederlandse producent van consumentengoederen zaterdag bekendgemaakt. De verkoop wordt naar verwachting nog dit jaar afgerond. Culver Specialty Brands voert in de Verenigde Staten een aantal in Nederland onbekende merken, waaronder vooral voedingsmiddelen. Het onderdeel kwam in handen van Unilever door de recente overname van Alberto Culver en is goed voor een jaaromzet van circa 90 miljoen dollar (64 miljoen euro).

Unilever legde in totaal 2,7 miljard euro op tafel voor Alberto Culver. Het was het Brits-Nederlandse concern vooral te doen om de haarverzorgingsproducten die de Amerikaanse branchegenoot in zijn assortiment heeft, waaronder TRESemmé en Nexxus.

Eerder stootte Unilever al de haarverzorgingsmerken VO5 en Rave af in de VS. Dat was een voorwaarde die de autoriteiten hadden gesteld voor de overname van Alberto Culver omdat het bedrijf anders een te dominante positie op de Amerikaanse markt zou krijgen. Beide merken kwamen voor een onbekend bedrag in handen van de private-equityfirma Brynwood Partners.

Of registreer je om te kunnen reageren.