Home

Nieuws 103 x bekeken

Langdurige bloemenactie in diverse landen

Leiden - Bloemenbureau Holland gaat een internationale consumentencampagne voor snijbloemen in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Engeland voeren.

Deze actie duurt van 3 november tot en met 15 februari. Nooit eerder duurde een bloemenactie honderd dagen. Centraal staat het geven van bloemen en het goede gevoel dat het de ontvanger èn de gever brengt.

Dagelijks geeft het Bloemenbureau de consument een nieuwe reden om bloemen cadeau te geven. Via Facebook vertelt de consument wie een bos verdient en waarom. De mooiste inzendingen worden beloond met een gratis bos. Doel is de consument te laten ervaren dat bloemen op heel veel momenten het beste cadeau zijn om te geven.

De campagne start in de eerste week van november in Nederland en Engeland. Een week later week gevolgd door Duitsland en Frankrijk. De campagne eindigt 100 dagen later, in februari 2012. Op de consumentsite www.mooiwatbloemendoen.nl presenteert het Bloemenbureau dagelijks een nieuwe reden. De bezoeker wordt opgeroepen een tekst in te sturen of een foto te uploaden waarmee duidelijk wordt hoe de reden van die dag aansluit bij de persoon die een mooi boeket verdient.

Social media speelt een belangrijke rol: consumenten kunnen de actie en inzendingen delen, ‘liken’ en er uiteraard op reageren. Een campagne die dus zowel vóór als dóór consumenten wordt gemaakt. In elk van de vier landen wordt samengewerkt met mediapartners die zorgen voor een groot bereik onder consumenten en potentiële deelnemers voor de actie op de website.

Arie in t Veld

Of registreer je om te kunnen reageren.