Home

Nieuws 198 x bekeken 3 reacties

Jumbo pakt marktaandeel bij afzet paprika

Veghel – Jumbo wint marktaandeel bij de afzet van paprika.

Jumbo heeft in 2011 tot en met week 36 4,9 miljoen euro omgezet met paprika. Daarmee verhoogt Jumbo de paprika-omzet met ruim 1 miljoen euro ten opzichte van 2010. Ook de concurrentie verkocht meer paprika's, ongeveer 1 procent, maar verloor wel marktaandeel.

Overigens worden de Duitse discounters Aldi en Lidl buiten de berekening gelaten. Dat blijkt uit cijfers van het Productschap Tuinbouw.

De groei bij Jumbo kan deels worden verklaard door het ombouwen van overgenomen Super de Boer-winkels. Uit de cijfers blijkt dat Albert Heijn nog altijd de markt voor paprika’s leidt, met een omzet van 27,5 miljoen euro. De omzet van de van oudsher Zaandamse onderneming steeg met 600 miljoen euro op jaarbasis. Plus, de nummer twee, zag de omzet ook met 600 miljoen stijgen tot 7,8 miljoen euro.

De grote verliezer is Super de Boer, dat in 2009 door Jumbo is overgenomen. De keten zag de omzet met paprika’s dalen met meer dan 50 procent.

De export van Nederlandse paprika gaat tot en met week 36 gelijk op met 2010.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    mmj

    Dat is knap 4,9 miljard omzet met paprika ! Doet geen een supermarkt ze na !

  • no-profile-image

    E

    Lijkt me goed als Jan Cees eerst de getallen controleert voordat hij publiceert.

  • no-profile-image

    ja, en dan alleen nog maar bij Jumbo

    zelden zo'n stom stuk gelezen

Of registreer je om te kunnen reageren.