Home

Nieuws 72 x bekeken

''It’s Alive' campagne kleiner doorzetten voor tuinbouw'

Zoetermeer – De stuurgroep voor de intensieve arbeidsmarktcampagne It’s Alive wil in 2012 opnieuw geld steken in een arbeidsmarktcampagne. Wel blijkt uit de plannen voor dat jaar dat de investering van de sector teruggeschroefd wordt.

Zo wordt de sierteeltbedrijven gevraagd om een bijdrage van 600.000 euro tegen een bijdrage van een miljoen euro vorig jaar en in 2010. Van groenten en fruitbedrijven wordt een bijdrage van 400.000 euro gevraagd, blijkt uit de stukken.

Het Productschap Tuinbouw adviseert in voorstellen voor de sectorcommissie bloemkwekerijproducten in te stemmen met de financiering van de campagne. Zo heeft de campagne in de laatste twee jaar het imago van de sector doen kantelen. Zo zou nu 19 procent van de jongeren wel willen werken in de tuinbouw, dat was nog 12 procent in 2009. Dat moet in 2012 op 21 procent liggen. Uit een analyse blijkt overigens dat onder hoger opgeleiden de campagne nog beperkte effecten heeft.

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.