Home

Nieuws 83 x bekeken

Franse campagne voor groente en fruit

Parijs – De Franse groente- en fruitwereld komt begin volgend jaar met een grote campagne om de consumptie en daarmee de verkopen op een hoger peil te brengen.

’’We proberen daarmee groente en fruit een nieuwe plaats te geven in de Franse maatschappij,” aldus het tuinbouwschap Interfel.

De campagne, waarvoor Brussel vier miljoen steun heeft verleend, begint in januari en moet drie jaar duren. Eerst komt er een actie gericht op het grote publiek die wordt gevolgd door één die zich vooral richt op jongeren. Tussendoor wordt ook aandacht besteed aan het stimuleren van tuinbouw bij jonge agrariërs.

De groente- en fruitwereld probeert met de promotie-activiteiten de gevolgen van de grote e-coli affaires van eerder dit jaar ongedaan te maken. Interfel berekent dat de sector nog altijd 38.200 telersbedrijven omvat en alles bij elkaar werk biedt aan 653.000 mensen, waarvan 455.000 seizoenskrachten. Samen leveren die telers 10,3 miljoen ton aan groente en fruit op wat een omzet van meer dan 13 miljard euro genereert.

Of registreer je om te kunnen reageren.