Home

Nieuws 84 x bekeken

'Consument steeds vaker online in dialoog met voedingsfabrikanten'

Berlijn – De consument treedt door het groeiende aantal online mogelijkheden steeds vaker direct in dialoog met voedingsfabrikanten.

Dat constateert de Duitse voedingsindustriefederatie Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie (BVE) aan de hand van een enquête onder de ledenbedrijven. Ruim 60 procent van hen heeft de afgelopen drie jaar het aantal dagelijkse informatie-aanvragen en dergelijke gestaag zien stijgen. Bovendien krijgen de verzoeken om dialoog een steeds gedifferentieerder en veeleisender karakter.

De helft van de bedrijven ontvangt per dag minstens één tot vier gekwalificeerde aanvragen van consumenten. ”Deze trend vereist directe en competente antwoorden van de ondernemingen,” aldus de BVE. De manier waarmee op de vragen wordt ingegaan varieert van brief tot email en communicatie via sociale online netwerken. De trend gaat met name in de laatstgenoemde richting, het zogenoemde ’web 2.0.’ Eveneens ruim 60 procent zet namelijk al in op digitale media als Facebook en consumentenfora.

Of registreer je om te kunnen reageren.