Home

Nieuws 102 x bekeken

Conference-campagne met Belgen afgeslankt

Zoetermeer – Een promotiecampagne voor Conference-peer in Duitsland voor het lopende afzetseizoen wordt ingeperkt door een kleinere bijdrage van de Belgische organisaties. Dat blijkt uit een agendastuk voor de sectorcommissievergadering groente en fruit van het Productschap Tuinbouw.

De oorspronkelijke campagne vergde van Nederland en België een bijdrage van 180.000 euro. Nu België nog 30.000 tot 40.000 wil bijdragen lijkt Nederland ook de bijdrage terug te zullen schroeven. ” We noemen dat prioriteiten stellen” , zegt Johan van Haarlem, voorzitter van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO). Het is niet duidelijk welke onderdelen door kunnen gaan in een uitgeklede versie. ” We willen in ieder geval met Conference naar de Fruit Logistica”, zegt Van Haarlem.

De Belgen hebben een voorwaarde gekoppeld aan de bijdrage. Zo moet sprake zijn van een Europese bijdrage aan een ruimer aansluitend promotieprogramma voor Conference. Halverwege 2012 besluit de EU hierover. Van Haarlem heeft geen mening over de opstelling van de Belgen. ”We zullen het moeten accepteren.”

Of registreer je om te kunnen reageren.