Home

Nieuws 63 x bekeken

Sneeuw speelt Britse Tesco parten

Londen – De grootste Britse supermarkt Tesco heeft de verkopen op de thuismarkt in de kerstperiode met slechts 0,6 procent zien toenemen.

Tesco geeft de schuld aan de sneeuw voor en rond kerst.

De marktleider draait daarmee slechter dan concurrent Sainsbury’s, wat volgens Tesco komt doordat het zelf meer grote hypermarkten aan de stadsranden heeft.

De foodverkopen bij Tesco gingen nog wel met 1,7 procent omhoog, vooral door het succes van de wat duurdere eigen merken. In non-food liepen de verkopen echter met 1,5 procent terug.

Net als andere Britse winkeliers meldt Tesco wel een forse toename van het aantal online klanten die hun boodschappen vanwege de weersomstandigheden liever thuis afgeleverd kregen. Dankzij sterke groei in het buitenland, met name China en Thailand, ging de omzet van Tesco als geheel wel met 7,6 procent omhoog.

Of registreer je om te kunnen reageren.