Home

Nieuws 281 x bekeken

Nieuwe tulpencampagne IBC

Maarn - Om de aankoop van snijtulpen door consumenten te verbeteren, voert het Internationaal Bloembollen Centrum (IBC) in Nederland en Vlaanderen een pr-campagne.

Het thema van de campagne is "Tulpen maken blij". De nadruk ligt op de positieve emoties die tulpen oproepen.

Het thema "Tulpen maken blij" wordt in alle promotie-activiteiten doorgevoerd. Zo ontvingen redacties van consumentenmedia een persbericht waarin de tulp als vrolijkste voorjaarsbloem van Nederland werd gepresenteerd. Een peiling onder bloemisten heeft namelijk uitgewezen dat de tulp een sterk voorjaarsimago heeft. Onderzoek van het Productschap Tuinbouw heeft daarnaast aangetoond dat de tulp meer positieve associaties heeft: kleurrijk, vrolijk en typisch Hollands.

Deze maand zijn er onder meer acties opgezet met tijdschrift Margriet, TROS Kompas en diverse regionale radiozenders zoals RTV Noord Holland, Omroep Brabant en Omroep Flevoland.

Rondom de meest depressieve dag van het jaar (de derde maandag van het jaar: 17 januari 2011) worden tulpen als ideale oppeppers gepresenteerd. Daarnaast zullen volop tulpen te zien zijn in de populaire tv-programma’s Koffietijd en Eigen Huis & Tuin op RTL4.

Nieuw in 2011 is de inzet van social media zoals Twitter en Facebook. De promotiecampagne voor tulpen duurt tot en met april 2011.

Arie in t Veld

Of registreer je om te kunnen reageren.