Home

Nieuws 73 x bekeken

‘Supers weinig transparant over duurzaamheidsbeleid’

Amsterdam - Supermarkten zijn weinig transparant en concreet over hun duurzaamheidsbeleid. Dat concludeert Rankabrand.nl na een analyse van de publicaties op websites van supermarkten.

“Hoewel alle supermarkten zijn aangesloten bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel CBL en dus al verschillende duurzaamheidsconvenanten hebben ondertekend, publiceren supermarkten maar weinig over concrete doelstellingen om duurzamer te gaan werken”, aldus de onderzoekers.

De meeste supermarkten noemen online wel verschillende maatregelen om hun CO2-uitstoot te beperken, zoals het afdekken van koel- en vriesinstallaties en het gebruik van zuinige verlichting. Maar of die inspanningen leiden tot een werkelijke verlaging van de uitstoot van broeikasgassen is niet na te gaan. Alleen Albert Heijn geeft enige informatie op dit vlak. Deze supermarkt scoort in het onderzoek naar transparantie als beste, met 6 punten van de 20 die te behalen zijn. C1000 staat op de tweede plaats, gevolgd door Deen en Jumbo. Supermarkten Aldi, Nettorama en Sanders scoren met 0 punten het slechts.

Of registreer je om te kunnen reageren.