Home

Nieuws 73 x bekeken

Greenery richt toegevoegde waarde op minder afnemers

Barendrecht - The Greenery verwacht aan minder afnemende supermarktklanten toegevoegde waardediensten te zullen leveren.

Zo denken marketingmedewerkers van de afzetorganisatie vaak mee over hoe de klant meer agf kan verkopen. Maar dat betaalt zich niet altijd uit, stelt de afzetorganisatie. "Het gaat om de inzet van kennis en expertise waar we kritischer naar zullen kijken. We leveren die diensten zeg maar nu aan 20 afnemers, maar dat zullen er 15 worden waarvan we wel het rendement terugzien." Volgens de woordvoerder betekent dit niet een wijziging van de strategie. Ook blijven er producten geleverd worden aan deze klanten.

Telers drongen aan op de wijziging. Topman Philip Smits zegt in het ledenblad Coforta Magazine dat onder telers spanning was ontstaan over de rendementen uit deze strategie bij een aantal klanten. Volgens Smits zijn er meerdere modellen denkbaar met afnemers. Ketens als Albert Heijn mikken op een directe relatie met één partij. Anderzijds willen klanten als Tesco inkopen via direct sourcing. Ze willen de kostprijs weten van telers en bepalen wat deze wel en niet mag leveren. "Zij zijn maar op één ding uit: het betalen van de laagst mogelijke prijs voor zijn product." Het is een model waarover in Engeland momenteel veel discussie is.

Of registreer je om te kunnen reageren.