Home

Nieuws 70 x bekeken

Floriadepaviljoen belicht wekelijks een product

Zoetermeer – In het Floriadepaviljoen voor groente, fruit en champignons komt wekelijks één product centraal te staan. Met die aanpak worden de gebruiks- en smaakmogelijkheden voor deze producten extra belicht.

Dat bleek op de presentatie van de inzending deze week door stuurgroepvoorzitter Theo Tijssen. Aangezien de Floriade plaatsvindt van april tot oktober komen grote producten meer in beeld. ”Je kunt je voorstellen dat het twee keer de week van de tomaat wordt.”

Het paviljoen moet nog gebouwd worden, maar de plannen voor inzending worden steeds tastbaarder. De plannen voor de inzending voor groente, fruit en en champignons zijn vastgesteld en de stuurgroep heeft de verantwoordelijkheid gekregen de plannen uit te voeren, waarvoor een budget is van 2,2 miljoen euro. Op de Floriadewebsite valt te lezen dat de opening over 482 dagen is.

Tijssen presenteerde dinsdag de plannen voor de binnenterreinen en buitenpresentaties. Het paviljoen doet denken aan een Venlokas, maar met een veelkleurigheid in de gevel waardoor een moderne uitstraling ontstaat.

De thematische aanpak met een centraal weekproduct moet terugkomen door het hele park, stelde Tijssen. ”We willen dat graag in de restaurants in het park terugzien. We voeren daarover gesprekken met cateraar Sodexho. De groente- en fruitinzending kent verder een themarestaurant. Het paviljoen draait om de thema’s vertrouwen, verleiding en verwondering.”

Of registreer je om te kunnen reageren.