Home

Nieuws 96 x bekeken

Eierpromotiecampagne in februari van start

Zoetermeer – Het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) start medio februari met een nieuwe reclame- en communicatiecampagne voor het ei.

Dat meldt sectordirecteur pluimveevlees en eieren, Ben Dellaert. Het productschap heeft in totaal een budget beschikbaar van 1,2 miljoen euro voor deze campagne.

Doel van de campagne is, zo meldt Dellaert om de kennis van de consument over de kwaliteiten en de voedingswaarde van het ei te verbeteren. Uiteindelijk moet dat ook leiden tot een grotere consumptie van eieren.

Dellaert: ”Uit onderzoek van marktbureau GfK is gebleken dat zo’n 60 procent van de consumenten nog steeds menen dat je maar beter niet meer dan twee tot drie eieren per week kunt consumeren. Ook menen veel mensen nog steeds dat eieren een grote bron van cholesterol zijn. Een beeld dat inmiddels volledig is achterhaald.”

De campagne zal worden gevoerd via de radio, damesbladen roddelbladen en internet. De tvligt buiten bereik als gevolg van de beperkingen van het budget dat beschikbaar is. Afgelopen vrijdag maakte de reclamecommissie van het PPE de keus voor een concept dat nu verder wordt uitgewerkt door een reclamebureau. In de reclamecommissie zitten vertegenwoordigers van de NOP, de NVP en de Anevei.

Over de nieuwe reclamecampagne is lang gesteggeld. Het ging daarbij niet zozeer om het nut en de noodzaak van de campagne, maar veel meer over de financiering. Het geld voor de campagne is bijeengebracht door de primaire sector en de eierhandel.

De eierhandel wilde alleen betalen voor de eieren die daadwerkelijk op de binnenlandse consumptiemarkt worden afgezet. Dat is uiteindelijk geregeld via een heffing die wordt geïnd door de IKB-organisatie.

Of registreer je om te kunnen reageren.