Home

Nieuws 137 x bekeken 3 reacties

Duitse Lidl valt van voetstuk

Mannheim – De discounter Aldi levert in Duitsland de beste prijs en kwaliteit.

Dat blijkt uit onderzoek van het marktonderzoeksbureau TNS-Infratest, meldt vakblad Distrifood. Lidl levert in de rangschikking een flink aantal plaatsen in en wordt van de vijf grote ketens als minste beoordeeld.

Edeka en Kaufland versloegen Aldi wat betreft het serviceniveau. Rewe behaalde de vierde plaats in de einduitslag. Uit peilingen van marktonderzoeksbureau Gfk Panel Services blijkt dat Lidl in Nederland juist marktaandeel wint, terwijl Aldi het moeilijk heeft.

De opkomst van Lidl wordt door Gfk Panel Services wordt mede verklaard uit de aandacht die Lidl, toch een discounter, besteedt aan het verssegment.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Zowel Aldi als Lidl zijn slecht voor de landbouw,
    pure prijsvechters. Verkopen de meeste producten ver onder onze kostprijs.

  • no-profile-image

    Toch zijn er bedrijven/leveranciers die zaken willen doen met Aldi en Lidl meneer v.d. Weijgaert, ra ra ra, hoe kan dat ???. Waarschijnlijk zijn er nog veel producenten die van het produceren een hobby hebben gemaakt !!!... Die ook nog geld mag kosten ! (?) .

  • no-profile-image

    Geachte heer v.d. Weijgaert als de supermarkt de producten onder de boeren kostprijs kan verkopen, zijn niet zij dom of slecht. Nee dan zijn de boeren en tuinders dom en slecht voor zichzelf, door hun producten onder de kostprijs het erf te laten verlaten. Zijn de meeste verwerkers van landbouwproducten geen Coöperaties? Dus de achterdeur van de boerderij en tuinderij en zelfs deze achterdeur gebruiken ze niet als bewaker van een kostendekkende verkoopprijs. Hoe diep is de agrarisch ondernemer gezonken, dat hij niet eens zijn eigen kostprijs kan halen op de markt. Bij de economie les werd altijd gezegd; "Een ondernemer bepaalt zijn kostendekkende verkooprijs" U veroordeelt de super voor het inkopen tegen dumpprijzen, die u zelf accepteert als boer / tuinder.

Of registreer je om te kunnen reageren.