Home

Nieuws 87 x bekeken 1 reactie

Tomatentelers willen onderzoeksgeld ombuigen naar marketing

De landelijke commissie tomaat van het LTO Groeiservice wil onderzoeksbudget ombuigen naar marktinnovatie.

Dat gaat ten koste van technisch onderzoek. Door jarenlang onderzoek is al veel geoptimaliseerd, stelt de commissie. De commissie vraagt dan ook twee ton uit het technisch onderzoekbudget tomaat over te hevelen naar andere bestemmingen. De sectorcommissie groente en fruit van het Productschap Tuinbouw zal zich daarover volgende week uitspreken. Zo wil de landelijke commissie onderzoek naar het assortiment tomaat op de Duitse en Britse markt. In navolging van Nederlands assortimentsonderzoek wil de tomatensector meer weten over welke tomaten waar en door wie worden verkocht. Daarvoor is 11.000 euro nodig.

Uit de vergaderstukken blijkt dat voor tomaat drie aanvragen voor technisch onderzoek zijn gedaan voor tomaten. Het zijn aanvragen voor onderzoek naar botrytis, vroege scheutontwikkeling en diffuus licht.

Eén reactie

  • no-profile-image

    Rode Tomaat

    Kan ik begrijpen als je tomatenbedrijven van 125 ha gaat bouwen. Laat deze maar eens zelf betalen voor markt onderzoek.

Of registreer je om te kunnen reageren.