Commentaar

2309 x bekeken 11 reacties

Lastercampagne tegen Albert Heijn

Wakker Dier beet het spits af in de zomeractie tegen Albert Heijn en Jumbo. Volgens de stichting verkopen de supermarkten nog steeds 'plofkip'. Medestrijder Foodwatch, zichzelf uitroepend tot dé voedselwaakbond van Nederland, voegt daar een campagne aan toe.

De organisatie stelt dat Albert Heijn consumenten misleidt met het puur&eerlijk-label op voedingsmiddelen. Er zitten volgens de actiegroep nog veel onnodige suikers, zout en smaakversterkers in de producten met dit label.

Het puur&eerlijk-label, een eigen label van Albert Heijn, staat op producten die vallen onder een van de categorieën biologisch, fairtrade, duurzame vis, scharrel of ecologisch. De supermarktketen wil hiermee de klant gemakkelijker maken in het oerwoud aan keurmerken. Maar volgens Foodwatch zijn niet altijd álle bestanddelen áltijd scharrel, biologisch of duurzaam. Er kan een 'gewoon' ingrediënt, geur-, kleur- of smaakstof in zitten. De organisatie slaat hierin door, net als eerder dit jaar in de aantijgingen rondom biologische eieren en paardenvlees. En net als Wakker Dier in de strijd tegen kip. De acties beginnen de kwade reuk van laster te krijgen.

De acties tasten de directe verkoop van deze producten (nog) niet aan.  Toch blijft een vervelend sfeer hangen. Dit kan op den duur de merknaam aantasten, en daarmee het koopgedrag van de consument.

Laatste reacties

  • joopi

    En het zijn zelf nog wel zulke lieverds van AH

  • jan1966

    Albert Heijn heeft dit aan zichzelf te danken.Appie is de grootste slavendrijver van de 21ste eeuw met het ethisch besef van een pinda

  • new kids

    Onze Nederlandse Staat is geen rechtsstaat meer! We zijn totaal ontspoord en daarom draait Nederland ook niet goed meer. De verkeerd ingeslagen wegen zullen doodlopen en de schade die is gemaakt kan op den duur niet meer worden hersteld.

  • Ed Buijs

    Laster is het best te bestijden met transparantie, en dat is precies wat ontbreekt bij AH. Zo heb ik alles geprobeert om er achter te komen welke ingredienten er gebruikt worden in pave campagnard brood. Het etiket van AH zegt dat liefde en passie de enige ingredienten zijn. Het brood blijft opvallend lang goed, dus naast meel water, gist en zout zit er vast nog iets anders in. Kortom ik deel de conclusie van Jan, AH heeft eventuele laster zichzelf te danken. Transparantie graag!

  • abtje

    Transparantie is prima @Ed Buijs, maar ze hoeven geen recepten te verklappen. Uiteraard wel wat er aan conserveer en andere e rotzooi in zit.

  • abtje

    En laten we vooral niet vergeten dat AH ondanks dat het vooral aan zichzelf denkt, toch heel veel Hollandse boeren produkten verkoopt en wegzet.
    Tuurlijk kan dat altijd meer en beter, Argentijns vlees eruit enzo, maar eerlijkheidshalve verdienen ze stiekum toch een complimentje zo af en toe.

  • mtsvanaaken

    een complimentje van -2 á 3% zeker?

  • trijnie

    Transparantie vind je ook niet bij de Plus, ze willen zelfs niet eens de herkomst en leverancier van hun zuivel geven, dat kan niet ivm de concurrentie.
    De supermarkten worden te groot en daar zijn de boeren en de consumenten de dupe van en dat wordt steeds erger.Straks wordt de c1000 vervangen door AH, ik ben er niet blij mee.

  • Mozes

    Trijnie, koop alleen Campina zuivel. Bij Campina weet je waar het vandaan komt. Op steeds meer Campinaproducten staat een code waarmee je op internet zelfs kunt nazoeken van welke veehouders de melk afkomstig is waar dat product van gemaakt is.

  • trijnie

    @Mozes bedankt voor de tip.

  • Koeienman

    Ik kijk bij de Appie altijd even naar de prijzen. Laatst viel mijn oog op een stukje scharrelrund. In mijn beleving scharrelen kippen en grazen koeien.

Laad alle reacties (7)

Of registreer je om te kunnen reageren.