Redactieblog

183 x bekeken 11 reacties

'C1000 gaat niet mee met de tijd met kiloknallers'

De situatie rondom de vleesacties van C1000 en Wakker Dier was te verwachten, gezien het ontbreken van een duurzaamheidsbeleid van C1000.

Dat zegt supermarktdeskundige Frits Kremer. "C1000 is absoluut geen koploper op het gebied van duurzaamheid. Terwijl andere supermarktketens steeds meer aandacht hebben voor duurzaamheid, houdt C1000 zich daar tot nu toe verre van. C1000 richt zich vooral op lage prijzen. De supermarkt leeft nog een beetje in het stenen tijdperk, terwijl de wereld al in de bronstijd zit", zegt Kremer.

Hij vindt het begrijpelijk dat de supermarkt nu ontkent te zijn gestopt met de kiloknallers na de gerichte acties van Wakker Dier. "Daarmee zou de supermarkt Wakker Dier de overwinning gunnen. Daarmee zouden ze samenwerken met een groepering insinueren die ze zelf vooral als actiegroep zien", verwacht Kremer.

Hij voorziet dat C1000 op termijn toch meer aandacht zal moeten geven aan het duurzaamheidsbeleid. "De brede aandacht voor dierenwelzijn is in Nederland zodanig dat je er niet meer omheen kunt. C1000 richt zich met haar imagocampagne vooral op vlees. Ze zegt de grootste slager van Nederland te zijn. Dat geeft juist kansen om met vlees meer aandacht te krijgen voor duurzaamheid, bijvoorbeeld door zich te richten op het tussensegment", aldus Kremer.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    fryske boer

    Voor mensen met een lege beurs is lage prijs duurzaamheid.

  • no-profile-image

    maesje

    Toch best raar dat C1000 zwicht vo een criminele organisatie zoals wakker dier .

  • no-profile-image

    pluimveehouder

    C1000 luisterd heel goed naar zijn klanten, 95% van Nederland wil goedkoop en niks meer.
    Meneer Kremer is een voorzitter van een of ander duurzaamheidsclubje en kan dit natuurlijk niet snappen.

  • no-profile-image

    gekke henkie

    is de heer kremer soms ook een vriendje van volkert van der graaf?

  • no-profile-image

    Jan

    Frits die weet het wel, even gegoogled: Frits Kremer (52) studeerde geschiedenis aan de Vrije Universiteit en is met zijn onderneming Kremer Communicatie actief in de levensmiddelen- en agrosector. Hij heeft bijna twintig jaar ervaring in de levensmiddelenbranche, als vakbladjournalist en communicatiemanager. In samenwerking met Stichting Natuur en Milieu en Oxfam Novib ontwikkelde hij een duurzaamheidsbeleid voor Super de Boer.
    Iedereen weet hoe het met Super de Boer is afgelopen...

  • no-profile-image

    herkauwer

    Jan, dus feitelijk zou Frits Kremer nu voor C1000 moeten gaan werken?

  • no-profile-image

    Klaas

    Als de overheid eens zou stoppen ons belastinggeld aan een paar grote bedrijven te geven en men een eerlijke prijs zou betalen voor al het voer dat die varkens eten en nu tegen belachelijk lage prijzen uit het buitenland wordt gehaald, dan zou de prijs van vlees vanzelf omhoog gaan. En belangrijker dan zou onze belasting en onze bijdrage aan de Europese Unie fors omlaag kunnen! Laat de markt haar werk maar doen.

  • no-profile-image

    Bioboer

    Wat een geneuzel over duurzaamheid. De consument wil goed voer voor een lage prijs PUNT
    Dat er een groepje linksextremistische dierenfanaten ons wil opdringen wat we moeten... dat is een thema waar we ons eens even druk over zouden moeten maken. Niet Wilders is het gevaar maar Sjoerd vd W en Nico Koffeman.

  • no-profile-image

    super plus

    Is frits kremer een vakkenvuller of heeft hij een lto gedachte.
    Als alle supers het zelfde doen kun je je niet onderscheide.
    Bij de c 1000 weten ze maar al te goed dat consumenten vooral naar de prijs kijken en dat burgers van alles willen

  • no-profile-image

    herkauwer

    Fryske Boer, ik kende mensen die ik zelfs na hun verscheiden de kosten voor cromatoriale oververhitting en urn moest voorschieten. Da's pas kiloknallen dacht ik Nou?

  • no-profile-image

    Harm

    Het is heel simpel. Kost het vlees bijna niets, hangt de boer aan de laatste mem (tepel). Is het vlees duur, hangt de boer nog steeds aan de laatste mem. Het vlees is geen winstprodukt voor de super, maar een klanten trekker. Gaan de prijzen omhoog, zal de omzet dalen. Met als gevolg, dalende prijzen.....voor de boer. En DAT is de achterliggende gedachte bij wd. Die dalende prijzen zorgen voor een koude sanering van de veehouderij. Vervolgens zal het goedkope vlees elders gehaald worden. Maar voor de merendeels veganisten van wd maakt dat niet uit. Maar de meerderheid in dit land zit met de brokken (geen betaalbaar vlees meer)

Laad alle reacties (7)

Of registreer je om te kunnen reageren.