Redactieblog

178 x bekeken

Nieuwe promotiecampagne land- en tuinbouw

LTO Nederland begint een nieuwe campagne om de land- en tuinbouw te promoten.

In de campagne Nederland Bloeit, die vandaag werd afgetrapt, wil LTO zich richten op drie pijlers. In de eerste plaats richt de campagne zich op de economische betekenis van de land- en tuinbouw in Nederland. Daarnaast wil LTO duidelijker maken dat de land- en tuinbouw zorgt voor een echt en eerlijk product en dat de sector middenin de samenleving staat. De derde pijler richt zich op de rol van de land- en tuinbouw in het beheer van het landschap.

De campagne gaat in ieder geval drie jaar duren. LTO Nederland en de regionale dochterorganisaties ZLTO, LLTB en LTO Noord trekken gezamenlijk jaarlijks 1,1 miljoen euro uit voor de campagne. "We zijn met partijen uit de agribusiness in gesprek over deelname aan de campagne. Ook hebben we met meerdere productschappen gesproken over samenwerking op het gebied van promotie: , zegt directeur Gerard van Oosten van ZLTO. De gesprekken hebben nog niet geleid tot concrete afspraken. Dit komt volgens LTO deels doordat bedrijven zelf bezig zijn nieuwe merken in de markt te zetten.

Doel van de campagne is dat de land- en tuinbouw breder wordt gedragen door de maatschappij. "De burger heeft een positief beeld over de agrarische sector, maar dit beeld is te eenzijdig. We willen met meer waardering en betrokkenheid voor de sector realiseren. Hiermee willen we meer ruimte realiseren voor de noodzakelijke duurzame ontwikkeling en innovatie in de sector", aldus LTO-voorzitter Albert Jan Maat.

Met de campagne wil LTO tevens jonge mensen motiveren om de land- en tuinbouw in te gaan. "We hebben mensen nodig om de land- en tuinbouw te blijven ontwikkelen", aldus Van Oosten.

Of registreer je om te kunnen reageren.