Redactieblog

156 x bekeken 2 reacties

Gezamenlijk vermarkten streekproduct is oplossing

Meer dan de helft van de producenten van streekproducten in het Groene Hart ondervinden problemen bij de afzet van hun product.

Dat blijkt uit onderzoek van de Hogeschool Rotterdam naar de behoeftes en mogelijkheden van een gezamenlijke afzet van Groen Hart Streekproducten.

De gesignaleerde problemen liggen op het vlak van promotiebudget, distributiekosten en productontwikkeling.

Het overgrote deel van de producenten ziet ook voordeel bij meer samenwerking bij promotie, distributie en productontwikkeling. Het voeren van een gezamenlijk label, wellicht over het eigen individuele beeldmerk heen, wordt door de helft van de respondenten als een oplossing gezien.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat kaas het grootste streekproduct is in de regio.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Patrick

    Kijk dat vind ik nu prachtig.
    Compliment voor de Hogeschool en denk dat er wel meer projecten voor meerdere Hogescholen mogelijk kunnen zijn.
    Jongeren in opleidingen, of verschillende leeftijden of achtergronden zijn zo verschrikkelijk waardevol, individueel of gezamelijk voor een kijk op elke zaak, of ondersteuning of begeleiding bij dit project als vb dan streekproducten van producent tot consument en alle benodigde schakels tussen deze punten.
    Van mij een 9 plus voor het starten van het project, en een 10 voor het inzicht in natuurlijke verhoudingen.

  • no-profile-image

    Boesje

    Het onderzoek wordt gefinancierd door Laurus.

Of registreer je om te kunnen reageren.