Redactieblog

246 x bekeken 5 reacties

Rijnvallei verlaagt prijzen

Coöperatie Rijnvallei verlaagt de prijzen voor veevoer, gewasbeschermingsmiddelen en meststoffen.

De prijsverlaging is mogelijk door de goede resultaten van het totale bedrijf in de eerste helft van 2008. "We verlagen de prijzen vanuit concurrentieoverweging. We willen voor onze klanten zo scherp mogelijk zaken doen", legt algemeen directeur Martin Grift uit.

Veehouders krijgen € 1,50 exclusief BTW terug over iedere ton veevoer die zij in de eerste 24 weken van 2008 hebben afgenomen. Naast de prijsreductie op voer krijgen afnemers van meststoffen 1 euro korting per ton afgenomen meststoffen en 2,5 procent over de afgenomen gewasbeschermingsmiddelen aan prijsreductie uitgekeerd. Ook dit geldt voor de afname over de eerste vierentwintig weken van 2008.

De prijsreductie komt boven op de speciale ledenkorting die leden van Rijnvallei direct op de factuur ontvangen. Leden van Rijnvallei krijgen een directe korting van 1 euro per ton veevoer, € 0,50 per ton meststoffen en 0,5 procent over de afgenomen gewasbeschermingsmiddelen.

"We willen zo concurrerend mogelijk op de markt staan. Omdat we een coöperatie zijn willen we de goede resultaten die in het eerste halfjaar zijn geboekt doorberekenen naar de leden. De grondstofmarkt geeft nu ruimte voor een prijsdaling", aldus Grift. Rijnvallei boekte in de eerste helft van 2008 grotere omzetten op het gebied van veevoer, meststoffen en gewasbescherming. "Vooral de omzet van meststoffen was erg goed, in tegenstelling tot de marktontwikkelingen voor dit segment, die vooral dalend is. Ik denk dat dit komt door de scherpe prijzen die we bieden", legt Grift uit. Rijnvallei verwacht in de tweede helft van dit jaar nog een groei te realiseren op het gebied van afzet van veevoer. Het marktaandeel van de coöperatie is volgens de directeur vrijwel onveranderd in het afgelopen halfjaar.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    jozef

    peter, het is al jaren bekent dat rijnvallei prijstechnisch niet mee kan komen. Maar door een groot aandeel trouwe (blinde) klanten blijft de boel draaien.
    Veel verloop van buitendienst mensen doet ook geen goed...

  • no-profile-image

    knorrie knor

    Hou nou eens op met korting zus en korting zo. Maak gewoon een scherpe prijs met een evt bulk/bestelkorting. De rest is allemaal een sigaar uit eigen doos.
    Dat schilt meteen een hoop administratiekosten met al dat achteraf gecalculeer. Elke leverancier kent zijn inkoop + mengkosten zet daar je (geringe) marge op en je hebt meteen een netto verkoopprijs.

  • no-profile-image

    kip

    Pluimveehouders hebben veel vertrouwen in voerfabrieken... vertouwen is goed maar controle is beter....

  • no-profile-image

    P.D.

    Helemaal mee eens, dat roep ik altijd tijdens de vergaderingen.

  • no-profile-image

    jacob

    hee Jozef op klanten jacht, ? als je dan zo flink bent om hier op te reageren maak dan ook je echte naam bekend kunnen we hier nog lachen . Of ben je soms bang dat het je omzet gaat kosten met van die oncollegiale berichten.

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.