Redactieblog

188 x bekeken

Zuivel geeft 10 procent minder uit aan reclame

De reclamebestedingen in de zuivel zijn in het eerste halfjaar van 2008 10 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2007.

Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen Media Research Netherlands. In het eerste half jaar van 2008 heeft de zuivelindustrie 70,5 miljoen euro uitgegeven aan reclame in kranten, tijdschriften, internet, radio, televisie en bioscopen. In de eerste helft van 2007 was dit nog 78,0 miljoen euro. De totale reclamekosten in de voedingsmiddelensector daalde met 7 procent naar 280,2 miljoen euro.

Danone geeft het meeste uit aan reclame. In de eerste helft van dit jaar gaf het bedrijf 16,7 miljoen euro uit. Dit komt mede doordat Danone marktleider wil worden op toetjesgebied.

Vorig jaar investeerde Danone nog 20,4 miljoen in reclame. Campina staat op de tweede plaats. Dit bedrijf investeerde 16,7 miljoen in reclame-uitingen, 23 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Unilever gaf het eerste half jaar 8,8 miljoen uit aan reclame-uitingen. Friesland Foods besteedt aanzienlijk minder aan reclame-uitingen. Friesland Foods Ede en Friesland Foods Cheese geven gezamenlijk 2,3 miljoen euro uit aan reclame.

Of registreer je om te kunnen reageren.