Redactieblog

318 x bekeken 4 reacties

Gezocht: zwoele boer

Leuk, zo’n reclamefolder met een mooie, schaarsgeklede dame. Maar waar blijven de reclameposters gericht op de vrouwen? Zij beheren immers de portemonnee.

Deze week zit bij Boerderij een reclamefolder. Een grote. Hij gaat over reinigingsapparatuur waarmee je onder andere heel handig stallen kunt schoonmaken. Tenminste, ik denk dat dat één van de mogelijkheden is. Zeker weten doe ik het niet want ik kwam niet verder dan de eerste pagina. Daarop staat een blonde dame met lange benen die uit een piepklein broekje steken. Het bovenlijf wordt slechts bedekt door een krap spijkerjasje dat weinig aan de verbeelding overlaat.

Mooie vrouw, mooie foto. Of, zoals een boer het verwoordde: bést uier en een bést algemeen voorkomen. Waar de reclame verder over ging was hem ook ontgaan. En volgens mij is dat velen ontgaan. Zo’n fraaie dame pontificaal in beeld zetten werkt niet. Het leidt de aandacht af van waar het om gaat. In dit geval de reinigingsapparatuur. Maar los daarvan vind ik het een gemiste kans. Zo’n halfblote dame doet een beroep op de onderbuik-
gevoelens van de man, maar de onderbuikgevoelens van vrouwen worden weer genegeerd.
Een boerenvriendin van me hoopt al jaren op een enorme reclameposter van een product dat wordt aangeprezen door een knappe, sexy boer met een zwoele blik en gestoken in een overall waarvan de knoopjes nu eens niet dichtzitten. Ze zou onmiddellijk de vertegenwoordiger bellen voor een afspraak.
Kortom, reclamemakers: richt u eens op de vrouwen. Immers: zij beheren vaak de portemonnee en zij bepalen dus of iets wordt aangeschaft of niet.

Foto

Laatste reacties

  • no-profile-image

    S van der Werf

    Sorry maar ik vindt het zwaar overdreven, ik heb meerdere van deze folders gezien en werd juist door jouw reactie nieuwsgierig. Ging zoeken, o die, vrouw is me niet eerder opgevallen, en vrouwelijk schoon laat me normaal toch niet onberoerd. Staan verder leuke machines in maar ook heel veel die niet van toepassing zijn op de boerderij.

  • no-profile-image

    petra kersten

    Juist ja, wij beheren de portemonnee. Waar blijft inderdaad voor ons de reclame met de stoere boeren in overrallen. Ik sta volledig achter jopuw mening.

  • no-profile-image

    Job van Schotten

    Beste Margreet, misschien als je je inleeft in de gedachte van de marketeers van deze producten, kan je begrijpen waarom ze een schone vrouw in de folder zetten. Ze proberen hiermee een doelgroep te bereiken; juist! dat zijn 95% mannen! Vind je reactie ook een beetje vaag...ge zou de vertegenwoordiger bellen als er een zwoele boer in staat? Dan gaat ge ook af op uw onderbuik gevoelens...Dan ben je net zo erg als al die "vreselijke" mannen..

  • Smieke

    ja magreet wij willen ook wel eens sexy boeren zien! jammer dat er overdreven serieus gereageerd word.

Of registreer je om te kunnen reageren.