Redactieblog

251 x bekeken 4 reacties

Boodschap inspreken na de piep

Als je als boer hetzelfde telefoonnummer hebt voor bedrijf en privé, hoe spreek je dan je antwoordapparaat in?

'Zoals u hoort zijn wij net onze baby aan het verschonen en kunnen we niet aan de telefoon komen. Sjonge, in die luier zit een grote boodschap. Ook u kunt een boodschap achterlaten. Na de piep.’

Creatieve wansmaak

Dit is wat het antwoordapparaat van een veehouder me deze week vertelde. Ik wist niet hoe ik het had. Was dit nou humor of wansmaak? Of gewoon alleen maar creatief? Ik houd het maar op creatieve wansmaak. Als ondernemer spreek je toch niet zo je antwoordapparaat in? Stel dat er afnemers bellen? Of mensen die bereid zijn je hypotheek te verhogen? Moeten die hun boodschap ook achterlaten net als de baby? Raar verhaal. Als ik een aannemer zou bellen om mijn badkamer te verbouwen en ik kreeg deze ‘boodschap’ van het antwoordapparaat, dan zocht ik direct een ander.

Blaffende hond

Ik heb ook wel eens via de voicemail een vriendelijke stem gehoord met op de achtergrond een woest blaffende hond. Zo te horen was dat geen klein snertkeffertje maar een rottweiler van formaat. Later hoorde ik dat ze die hond geleend hadden van een kennis. Het beest deed geen vlieg kwaad, maar ze hadden hem een beetje opgefokt tot hij ging blaffen en toen gauw het bericht opgenomen. Een beetje dief zou zich rot schrikken, zo was het idee.

Saai, simpel en zakelijk

Dat is op zich nog wel grappig. Toch zou ik zeggen: als je als boer hetzelfde telefoonnummer hebt voor bedrijf en privé: houd het saai, simpel en zakelijk. Je weet immers nooit wie er belt.

Foto

Laatste reacties

  • no-profile-image

    marieke

    Het is inderdaad wel raar als je zo'n antwoord apparaat hebt, maar als inspreker kan je er wel om lachen, denk ik. Maar het is natuurlijk niet handig om die ook voor zakelijke dingen te gebruiken.

  • no-profile-image

    peter

    Ik heb ook een poosje een antwoord apparaat gehad, maar veel werdt er niet op ingesproken. Mensen weten zich vaak geen raad als zo'n ding opneemt. Ik hou het tegenwoordig weer bij mijn mobiele telefoon. Degene die me zakelijk nodig hebben, weten me dan zo te vinden als ik niet binnen ben.

  • no-profile-image

    johannes

    Gewoon je nummer inspreken, met verzoek nogmaals te bellen i.v.m. ontoegangkelijkheid op dit moment. De beller weet immers wie hij of zij belt, zodat als het echt nuttig is er herhaald zal worden. Op die manier spaar je ook de terugbelkosten en het risico dat de beller ook niet bereikbaar is. Een goudmijn voor de KPN.

  • no-profile-image

    chris

    en dit doen alleen maar de boeren de brave burger doet dit niet of wel

Of registreer je om te kunnen reageren.