Home

Achtergrond 249 x bekeken

Wereldmelkdag moet imago zuivel verbeteren

Amsterdam - In Amsterdam deelde de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) vandaag in samenwerking met televisiezender Nickelodeon verse melk uit aan buitenspelende kinderen.





Amsterdam - In Amsterdam deelde de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) vandaag in samenwerking met televisiezender Nickelodeon verse melk uit aan buitenspelende kinderen. Nickelodeon heeft de woensdag naast Wereldmelkdag uitgeroepen tot nationale buitenspeeldag. Kinderen werden in de gelegenheid gesteld om een opblaaskoe op de NDSM-werf in Amsterdam te melken. Doel van de NZO-campagne was om het imago van zuivel, en de kennis over gezonde voeding bij schoolkinderen en hun ouders te bevorderen.

Foto ANP





Kockengen - Vanmorgen is op de boerderij van de familie Oussoren in Kockengen wel een heel bijzondere tweeling geboren. Boer Martien keek even verrast op toen er na een roodbont ook nog een zwartbont kalfje ter wereld kwam. Het komt wel eens vaker voor dat er uit één koe een rood en een zwart kalfje geboren worden, maar het blijft toch een tamelijk unieke gebeurtenis.

Foto's Ineke Berger Versteegh





Sterksel – Op varkensinnovatiecentrum Sterksel zijn bouwvakkers begonnen met de bouw van een nieuwe stal. Vandaag is er beton gestort. In de nieuwe stal worden 65 tot 70 zeugen gehuisvest en 50 tot 60 opfokgelten. Er zullen nieuwe groepshuisvestingssystemen worden getest. De geitenstal wordt een zogenoemde puberstal, waarin, aldus bedrijfsleider Mart Smolders, “de gelten worden ontpuberd”, ofwel worden opgevoed voor een toekomst als zeug in een groepshuisvestingssysteem. Op 17 en 18 juni zijn er open dagen op het varkensinnovatiecentrum en zal ook over deze nieuwe innovatieve stal voorlichting worden gegeven.

Foto John Claessens

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.