Home

Achtergrond 679 x bekeken laatste update:28 dec 2012

Jan de Boer

Jan de Boer is directeur van de nieuwe marktleider voor glasgroente Fresq. Met zo’n 700 miljoen euro omzet is het de belangrijkste afzetpartij in glasgroente.

Die groei naar het marktleiderschap vraagt veel van de jonge enthousiaste afzetorganisatie. Tot nu toe kwijten directeur Jan de Boer en voorzitter Tom de Bruijn zich goed van hun taak. Vorig jaar waren ze druk bezig met de  integratie van maar liefst 78 Coforta-telers en moesten ze de gevolgen van de Ehec-crisis te boven zien te komen. Dit jaar hebben ze de organisatie verder aangepast. Fresq heeft het aantal verkoopdochters beperkt van oorspronkelijk 6 naar nu nog maar 2. Daarbij zijn ook weer enkele telers vertrokken die zich niet konden vinden in het nieuwe model. Misschien hoort dat ook bij hoe het gaat in de glasgroenteteelt. Ook kreeg Fresq dit jaar te maken met een uitspraak van de NMa, die oordeelde dat Fresq met haar verkoopdochters een illegaal paprikakartel had gevormd. Fresq vond dat onterecht en ging in beroep.

Geboortejaar:

Functies:
• Directeur Fresq

Of registreer je om te kunnen reageren.