Home

Achtergrond 97 x bekeken 1 reactie

Vion wil vooral groeien in kwaliteit en marges

Vion Food wil de komende jaren zich toeleggen op groei in kwaliteit en marges.

Het accent zal veel minder liggen op omzetgroei en overnames. Dat zegt directievoorzitter Peter Beckers van Vion Food in een artikel in Vions eigen blad voor de varkenshouderij, Provisie. Beckers stelt dat de lage marges in de sector het grootste probleem zijn. Vion wil daarom niet zozeer meer, maar beter produceren.

Vion streeft ernaar om de komende jaren veel meer omzet te maken in producten met meer toegevoegde waarde en in het voorverpakte segment. Nu haalt het bedrijf zo'n 70 procent van de omzet nog uit bulkproducten. Dat moet in 2015 zijn teruggedrongen tot 30 procent. Veertig procent van de omzet moet uit voorverpakte producten komen en 30 procent uit de andere producten met toegevoegde waarde.

Eén reactie

  • no-profile-image

    boereke

    VION kan beter groeien in uitbetalingsprijs.

Of registreer je om te kunnen reageren.