Home

Achtergrond 107 x bekeken 1 reactie

Sterke stijging Nederlandse deelname Fruit Logistica

Voor de Fruit Logistica in februari 2011 hebben zich nu 102 Nederlandse bedrijven aangemeld als deelnemer.

Dat waren er nog 84 in 2010 en ook in 2009, meldt het Hoofdbedrijfschap Agrarische Groothandel. De bedrijven presenteren zich onder de promotienaam Holland Fresh Group. Volgens een woordvoerder reageert de Duitse beursorganisatie verrast op de hoge deelnemers aantallen uit Nederland. Het HBAG poogt met hotels in Berlijn het aantal overnachtingen uit te breiden van 1.100 naar 1.200. Voorlopig lijkt het beursoppervlak voor de Nederlandse deelnemers in gelijke snelheid te groeien van 2.181 vierkante meter naar ruim 2.600 vierkante meter.

De sterke groei van het aantal deelnemers duidt mogelijk op een gezonde financiële ontwikkeling bij handels- en telerspartijen. De export van Nederlands product groeit fors en de Duitse markt toont ook een groeiende interesse voor Nederlands product. De Fruit Logistica is de leidende handelsbeurs in Europa en een start van het handelsseizoen voor veel bedrijven.

Eén reactie

  • no-profile-image

    cees

    De noodzaak om actief bezig te gaan met het vermarkten van eigen geteeld produkt komt door te lage opbrengsten van dit produkt via de manier zoals het de laatste 10 jaar gaat. De deelname van meer bedrijven aan de fruitlogistica duidt op de wens van bedrijven om een gezonde financiele ontwikkeling door te maken . Dat is op dit moment zeker nog niet het geval voor de telersbedrijven.

Of registreer je om te kunnen reageren.