Home

Achtergrond 89 x bekeken

Meer winst General Mills, ondanks promotiedruk

General Mills heeft het laatste kwartaal 353 miljoen euro (472 miljoen dollar) winst geboekt, 12 procent meer dan een jaar eerder.

De omzet steeg 1,5 procent tot 2,6 miljard euro. Een sterke promotiedruk in Amerikaanse supermarkten werd gecompenseerd door toenemende vraag uit opkomende economieën en slim indekken tegen prijsstijgingen op de graanmarkt. General Mills, dat alles van ontbijtgranen tot fruitsnacks, groente en yoghurt produceert, gaf vanwege de crisis 6 procent meer uit aan advertenties. "Dat is nodig omdat de omgeving waarin we opereren uitdagend blijft", aldus topman Ken Powell.

Het bedrijf verwacht dat de groei met een stabiele marge van 9 procent op de verkoop van producten de komende kwartalen door zal zetten. General Mills verwacht voor de middellange termijn een relatief hoge graanprijs, maar stelt dat het bedrijf minder afhankelijk is van de verkoop van ontbijtgranen dan voorheen. Het bedrijf levert toenemend complete maaltijden waarop een hogere marge zit. Bovendien saneerde General Mills in verschillende stappen het personeelsbestand, en verplaatste het fabrieken naar landen waar productiekosten lager zijn.

Of registreer je om te kunnen reageren.